Δημοσιεύματα Τύπου











ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΓΑΛΕΡΑ»-ΤΕΥΧΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ


Η Ένωση του χιούµορ Το πανόραµα της τρέχουσας ευρωπαϊκής γελοιογραφικής σκηνής αποτυπώνεται σε µια µοναδική έκθεση που ξεκινάει αυτές τις µέρες στο Ζάππειο.

Ενωµένη Ευρώπη». Στους υποψιασµένους πολίτες της ακούγεται περίπου σαν ανέκδοτο. Κι επειδή υπάρχουν, ευτυχώς, άνθρωποι που παίρνουν το χιούµορ στα σοβαρά, η «ένωση» θα γίνει πραγµατικότητα, έστω και για δύο βδοµάδες, στην έκθεση γελοιογραφίας «Η Γελοιογραφία στην Ευρώπη των 27» που θα στεγαστεί στο Ζάππειο το διάστηµα 13-25 Οκτωβρίου.
Και ποιος πήρε την πρωτοβουλία να καταργήσει τα σύνορα και να φέρει σε δηµιουργική επαφή επαγγελµατίες τής σάτιρας από τόσο διαφορετικές χώρες; Εδώ θα πέσουµε σε άλλη µία ευτυχή ένωση: η Ένωση Ελλήνων Γελοιογράφων, µετά τις πρώτες «δοκιµαστικές βολές» (έκθεση στη Λευκάδα και έκδοση του λευκώµατος «Περιβάλλον SOS») αποφάσισε το επόµενο βήµα της να είναι ακόµα πιο εξωστρεφές.

Ένα τόσο φιλόδοξο εγχείρηµα, φυσικά απαιτούσε συντονισµό δυνάµεων για να έρθει εις πέρας. Η Βουλή των Ελλήνων αποτέλεσε τον ιδανικό αρωγό: πέρα από τον συµβολισµό τού υπερκοµµατικού και αντιπροσωπευτικού της χαρακτήρα, έχει ήδη δώσει δείγµα γραφής µε την έκθεση γελοιογραφίας που είχε οργανώσει το 2005 στο Σύνταγµα, ικανοποιώντας µε τα υψηλά στάνταρ της τόσο τους επαγγελµατίες όσο και το κοινό. (Η έκθεση παρατάθηκε για αρκετό διάστηµα).
Το αποτέλεσµα της κοινής δράσης; Ένα πραγµατικό πανόραµα της τρέχουσας Ευρωπαϊκής Γελοιογραφικής Σκηνής: 90 γελοιογράφοι (34 Έλληνες συν τουλάχιστον ένας από κάθε µία από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες) εκθέτουν τα αγαπηµένα τους θέµατα, τους προτιµώµενους «στόχους» τους, τις καλλιτεχνικές κοσµοθεωρίες τους και το «κλίµα» των χωρών τους.
Μέσα από το µωσαϊκό αυτό διαφορετικών τεχνοτροπιών, νοοτροπιών και πολιτισµικών αναφορών, οι επισκέπτες τής έκθεσης θα έχουν την ευκαιρία να εντοπίσουν πώς και µε τι γελάνε οι γείτονες, τις ποικίλες (συχνά τεµνόµενες) θεµατικές και «εµµονές», αλλά και τις συγκλίνουσες οπτικές, την επί χάρτου επικοινωνία, τις απρόσµενες οµαδοποιήσεις και τις υπόγειες συγγένειες. Τις διαφορές προσέγγισης, αλλά και την προσέγγιση των διαφορών. Βουβά τα περισσότερα σκίτσα, πλην όµως µε εκκωφαντική ένταση. Χωρίς λόγια... αλλά µε τι λόγια!

Η Ευρώπη γελάει με τα χάλια της

Ρεπορτάζ: Β. ΒΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, Β. ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Β.Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ, Γ. ΚΑΡΟΥΖΑΚΗΣ, Φ. ΜΠΑΡΚΑ

Αντέχει να γελάει μέρες που ζούμε η Ευρώπη; Η έκθεση, πάντως, που εγκαινιάζεται επίσημα σήμερα στο Ζάππειο με τίτλο «Η γελοιογραφία στην Ευρώπη των 27», αν και σχεδιασμένη από καιρό, την έχει την πολιτική της πλευρά. Δεν υπάρχει πρόβλημα επίκαιρο, καθημερινό και επίμαχο της ευρωπαϊκής αλλά και της παγκόσμιας σκηνής, που να λείπει.


Τριάντα τέσσερις γνωστοί Ελληνες σκιτσογράφοι, στον ρόλο του οικοδεσπότη, και από δίπλα 57 συνάδελφοί τους από όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε. εκθέτουν από ένα έως τρία έργα τους. Την έκθεση οργανώνει η Βουλή των Ελλήνων σε συνεργασία με τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων. Θα μείνει ανοιχτή από αύριο έως τις 26 Οκτωβρίου με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Της αξίζει μια πολύ καλή τύχη, είναι άλλωστε η πρώτη του είδους της στην Ελλάδα, δηλαδή μια πανευρωπαϊκή συνάντηση γέλιου.

Με τι γελάει σήμερα η Ευρώπη; Με τι η Ελλάδα, αν υποθέσουμε πως το χιούμορ έχει εθνικές διαφορές; Και, τέλος, με τι γελάνε οι ίδιοι οι γελοιογράφοι;

Τα ερωτήματα υπάρχουν κρεμασμένα στους τοίχους του Ζαππείου. Δεν βλάπτει, πάντως, να έχουμε και μερικές απαντήσεις από πρώτο χέρι. Γι' αυτό και απευθυνθήκαμε σε μερικούς από τους Ελληνες καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση.

* BAS

«Και η Ελλάδα και η Ευρώπη τώρα πια δεν γελάνε. Μάλλον οι ίδιες είναι πια για γέλια. Εγώ, συνήθως, γελάω όταν παίρνω τον μισθό μου».

* ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΗΣ

«Κάποιοι γελάνε με το στόμα και φαίνονται τα δόντια τους. Κάποιοι γελάνε με τα μάτια και έχουν επτά βαθμούς μυωπία. Και κάποιοι γελάνε με την καρδιά τους. Το μόνο που έχει αλλάξει τα 10 τελευταία χρόνια είναι ότι ήμουν δέκα χρόνια νεότερος».

* ΣΠΥΡΟΣ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗΣ

«Ανεξάρτητα με τις επιμέρους "ποικιλίες" και παραλλαγές, όλοι οι γελοιογράφοι παγκοσμίως μία και μοναδική πηγή έμπνευσης έχουν: τον ευάερο Κώλο του γυμνού Βασιλιά.

Το δράμα του γελοιογράφου είναι ότι δεν συνειδητοποιεί πως κάνει χιούμορ. Το χιούμορ βασίζεται στο αναπάντεχο. Ο γελοιογράφος σκιτσάρει αυτό που του φαίνεται προφανές. Ο βασιλιάς είναι γυμνός. Αυτό βλέπει. »Το ότι αυτό προκαλεί το γέλιο (σημάδι ότι το γεγονός αυτό προκαλεί έκπληξη), σηματοδοτεί τον θρίαμβο του σατιρικού πνεύματος, αλλά και την τραγική συνειδητοποίηση ότι το προφανές δεν είναι κοινό κτήμα. Το "δράμα του γελοιογράφου" δεν είναι άλλωστε άλλο ένα οξύμωρο που προκαλεί έκπληξη;

Εννοείται ότι το σατιρίζειν δεν στερείται απολαύσεις. Σε ποια άλλη ενασχόληση σου δίνεται η ευκαιρία να "γλεντάς" κατά το δοκούν με τον Κώλο του Βασιλιά;».

* ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ

«Οι Ελληνες νομίζω ότι γελούν με άλλο τρόπο από το παρελθόν που εγώ μπορώ να θυμάμαι. Παλιά το γέλιο τους ήταν πιο συλλογικό, με περισσότερα κοινά σημεία αναφοράς και πιο ευρεία συναντίληψη των καταστάσεων και των ανατροπών τους. Αλλ' αυτό φαίνεται να αφορά και τα περισσότερα πράγματα της σημερινής ελληνικής κοινωνίας, στην οποία το ομαδικό και συλλογικό υποχωρούν μπροστά στην ιδιωτικότητα και τον κατακερματισμό. Επίσης μου φαίνεται ότι τώρα γελάμε πιο θυμωμένα, πιο αγχωμένα, με πιο πικρό τρόπο.

»Νομίζω ότι εκεί οφείλεται και η μεγάλη επιτυχία του Λαζόπουλου που, ομολογώ, στην αρχή μου ήταν ακατανόητη ή για να είμαι δίκαιος δεν γελούσα στα ίδια σημεία. Τα αστεία του Λαζόπουλου φαίνεται σαν να έδιναν ομαδική λύτρωση στο άγχος και τον θυμό των πολιτών, με τρόπο αδρό, σχεδόν βίαιο που πάντως εξαφάνιζε συχνά τις ενδιάμεσες αποχρώσεις, τους υπαινιγμούς και τις ανατροπές, που χαρακτήριζαν παλιότερα το χιούμορ του και ήταν πιο του γούστου μου. Βρήκε επίσης καινούργιους τόπους για να συναντιέται με τους τηλεθεατές, έστω κι αν αυτοί είναι χαμηλής περιωπής, όπως οι περιθωριακοί τηλεαστέρες.

»Βλέπω και στον εαυτό μου διαφορές στον τρόπο που γελούσα άλλοτε και τώρα. Πάντως εξακολουθώ να γελώ εύκολα. Από τις πιο σταθερές μου αφορμές γέλιου είναι τα κόμικς και οι γελοιογραφίες Ελλήνων και ξένων που παρακολουθώ καθημερινά, να 'ναι καλά το διαδίκτυο. Επίσης τρελαίνομαι για καλές κωμωδίες στο σινεμά, δυσεύρετες πάντως. Ομως, αυτό που θα είναι πάντα βασιλιάς του γέλιου, και για μένα και φαντάζομαι για όλους, είναι το αναπάντεχο, το μαγικό, το ανεξήγητο, το αναρχικό, το αυθεντικό γέλιο, που πηγάζει από παρέες και στιγμές που δεν μπαίνει σε καλούπια και δεν ορίζεται, που θέλει πάντα ανθρώπους δίπλα μας για να βλαστήσει και που, τελικά, είναι ψηφίδα της ευτυχίας μας».

* ΗΛΙΑΣ ΜΑΚΡΗΣ

«Μπορεί να υπηρετούμε το χιούμορ αλλά μας πιάνει και μας κατάθλιψη. Ιδιαίτερα με ό,τι βλέπω αυτή τη στιγμή στην τηλεόραση...». «Η Ευρώπη γελάει με τον εαυτό της. Το ίδιο κι εγώ. Από κει άλλωστε αντλώ το δικαίωμα να κοροϊδέψω και τους γύρω μου».

* SOLUP

«Οι αγελάδες, ως γνωστόν, δεν γελάνε μπροστά στους ανθρώπους. Γιατί όταν γελάνε, τις λένε τρελές και οι άνθρωποι δεν γουστάρουν τέτοιες ανωμαλίες της φύσης. Γελάνε όμως πολύ μεταξύ τους όταν βόσκουν στην εξοχή και το παχύ χορτάρι γαργαλάει τα βυζάκια τους ή κανένας ταύρος τους σφυρίζει σόκιν ανέκδοτα για μοσχαρίσια λουκάνικα. Μουουουχαχά! Ελα ντε; Γελάω μέχρι δακρύων όταν κάτι με πιάνει "αδιάβαστο". Οπως οι αδελφοί Μαρξ ή ο κύριος Ιλό. Ή η άγνοια της ηλιθιότητας που κουβαλάμε όπως ένας τύπος στο makeover που επειδή του αλλάξανε δόντια και αυτιά νόμιζε ότι έγινε όμορφος».

* ΗΛΙΑΣ ΤΑΜΠΑΚΕΑΣ

«Δεν μπορώ να απαντήσω στο με τι γελάω εγώ, η Ελλάδα και η Ευρώπη, γιατί θα με κόψει η λογοκρισία... Σε γενικές, όμως, γραμμές, τόσο πολιτικά όσο και πολιτιστικά η τάση για το χιούμορ μερικές φορές χρησιμοποιεί και την αμφισημία. Πετάς κάτι που έχεις σχεδιάσει από πριν για να αντιδράσει ο αναγνώστης. Πολλές φορές υπάρχει μια συνενοχή αναγνώστη και δημιουργού και πολλές φορές δουλεύουν μόνοι τους. Θα χαρούμε πάντως πάρα πολύ να δούμε και τους συναδέλφους από τις ευρωπαϊκές χώρες».

* ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΜΠΟΥΡΑ

«Στην Ελλάδα θεωρώ ότι όλοι γελάμε με τα ίδια πράγματα, δηλαδή με τους άλλους. Ή οι άλλοι με μας, αλλά ποτέ εμείς οι ίδιοι με τον εαυτό μας. Ενώ αφήνουμε να μας εξευτελίζουν καθημερινά, δεν αντέχουμε τον αυτοσαρκασμό. Είμαι οπαδός της ανατροπής, οπότε μου αρέσει να γελάω με πράγματα, τα οποία δείχνουν μια άλλη πλευρά της πραγματικότητας, όπως την ξέρουμε. Είμαι οπαδός του βρετανικού χιούμορ και επί το ελληνικότερον, της ελληνοφρένειας».

* ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ

«Αναρωτιέμαι αν γελά κανείς σήμερα για να ξεχάσει τον πόνο του ή για να ασχοληθεί σοβαρά μαζί του. Αντιστοίχως αναρωτιέμαι αν γελοιογραφεί κάποιος για να συναγελάζεται με την εξουσία, όπως ο γελωτοποιός του βασιλιά, ή για να αποδυναμώσει, να γελοιοποιήσει, στο μέτρο του δυνατού, την εξουσία. Θα έλεγα ότι τα θέματα που κυριαρχούν σήμερα στις γελοιογραφίες δεν είναι καν ευρωπαϊκά αλλά οικουμενικά: η παγκόμια οικονομική κρίση, οι πόλεμοι. Το εθνικό στοιχείο υποχωρεί μπροστά στα παγκόσμια προβλήματα αφού δεν υπάρχουν πια εθνικές απαντήσεις. Εγώ συνήθως γελάω με την εσωτερική πολιτική πραγματικότητα. Δεν είναι μόνο ο κόσμος, όπως λέγεται, ότι έχει απογοητευτεί από την πολιτική αλλά κυρίως οι πολιτικοί. Αυτοί έχουν απογοητευτεί από την πολιτική, γι' αυτό και με μια αίσθηση του προσωρινού στράφηκαν στον γρήγορο πλουτισμό».


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 13/10/2008

citypress 14/10/2008

Ενα σκίτσο για τον Ελγιν...

Λαμπρά τα εγκαίνια χθες στο Ζάππειο της Εκθεσης Γελοιογραφίας 91 δημιουργών και από τις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία ανοίγει από σήμερα τις πύλες της στους πολίτες. Προσφωνώντας ο πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων κ. Δημήτρης Σιούφας τους γελοιογράφους, Ελληνες και φιλοξενούμενους, δεν εφείσθη επαίνων για τη γελοιογραφία, σημειώνοντας μάλιστα μια επισήμανση του Παντελή Μπουκάλα, ότι τα έργα της συνιστούν «έναν διαρκή υπέρ αδυνάτων λόγο». Στην αντιφώνησή του εκ μέρους των Ευρωπαίων γελοιογράφων ο Andy Davey, ένα από τα τρομερά παιδιά της ανθούσας αγγλικής γελοιογραφίας, δήλωσε με γνήσιο βρετανικό χιούμορ (κι έχοντας το προηγούμενο πρωινό ξεναγηθεί στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης): «Εκ μέρους του λόρδου Ελγιν, εκ μέρους της πάλαι ποτέ αυτοκρατορίας κι εκ μέρους της βασίλισσας, ζητώ συγγνώμην από τον Παρθενώνα για τα κομμάτια του που παρακρατούνται εξόριστα στο Βρετανικό Μουσείο». Συγκινημένος, από τα χειροκροτήματα που ακολούθησαν, ο Βρετανός αποφόρτισε εαυτόν και υπολοίπους δηλώνοντας ότι θα «μεταφέρει τα αισθήματά μας στη βασίλισσα! Με έντονον τρόπο»! Αψογος...


«ναυτίλος»


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 14/10/2008


ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 13/10/2008
Εγκαίνια έκθεσης «Η γελοιογραφία στην Ευρώπη των 27»

«Ακόμα και στις πιο δύσκολες ώρες μιας κοινωνίας υπάρχει η λυτρωτική και θεραπευτική δύναμη του γέλιου» τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας εγκαινιάζοντας στο Ζάππειο Μέγαρο την έκθεση «Η γελοιογραφία στην Ευρώπη των 27» που διοργανώνει η Βουλή των Ελλήνων σε συνεργασία με τη Λέσχη Ελλήνων Γελοιογράφων.

Καλωσορίζοντας τους συμμετέχοντες, ο κ. Σιούφας τους ευχαρίστησε για τη συμμετοχή τους στην πολιτική ζωή, για τη συμβολή τους στην πολιτική συζήτηση, για τις συμβουλές με τον τρόπο και το μέτρο που αυτοί ξέρουν στους πολιτικούς. Η σχέση ανάμεσα στην πολιτική και τη μοναδική ιδιότητα του γέλιου είναι παλαιά και στενή, είπε ο κ. Σιούφας, συμπλήρωσε δε, ότι η αντοχή των πολιτικών δοκιμάζεται και στην εύθυμη κριτική.

«Είναι κοινά παραδεκτό ότι με το χιούμορ, με την άδολη σάτιρα, με το ανέκδοτο, με το χαριτολόγημα αντιμετωπίζονται πολλές φορές δύσκολα προβλήματα στο χώρο της πολιτικής» τόνισε ο κ. Σιούφας.

«Η έκθεση αυτή δεν ήρθε για να μείνει πολύ καιρό. Οργανώθηκε για τη δουν όσο το δυνατόν περισσότεροι Ευρωπαίοι» είπε ο πρόεδρος της Βουλής και εξήγησε ότι μετά την Αθήνα η έκθεση θα ταξιδέψει σε άλλες πόλεις, σε άλλα κοινοβούλια και «θα διανύσει αποστάσεις για να συντομεύσει την απόσταση ανάμεσα στους ανθρώπους».

Τέλος, αναφερόμενος στους γελοιογράφους, τους χαρακτήρισε ως τους μόνους ανθρώπους που ασχολούνται με την πολιτική και δεν επιδιώκουν το χειροκρότημα, αλλά το γέλιο όλων εκείνων που αντιλαμβάνονται τις σκέψεις και τις θέσεις τους.

Αμέσως μετά τα εγκαίνια, ο κ. Σιούφας αφού ξεναγήθηκε στους χώρους της έκθεσης είπε με δηλώσεις του ότι η δύναμη του πολιτικού είναι να αντέχει και την κριτική, αλλά κυρίως να αντέχει αυτό που οι γελοιογράφοι θέλουν να δώσουν και θέλουν να μείνει. Επιπλέον, ο κ. Σιούφας χαρακτήρισε την έκθεση ως ένα μεγάλο πολιτικό και πολιτιστικό πανευρωπαϊκό γεγονός, που εγγυάται και τη μεγάλη του επιτυχία.

Με δηλώσεις του ο Γιάννης Τραγάκης, γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ είπε ότι η γελοιογραφία είναι το αλατοπίπερο της πολιτικής και πως μια γελοιογραφία για τον εμπνευστή της είναι χίλιες λέξεις και χίλιες σκέψεις.

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης τόνισε σε δηλώσεις του ότι οι Έλληνες πολιτικοί αντέχουν όχι μόνο τη γελοιογραφία, αλλά θέλουν να βλέπουν το όνομά τους και αυτό τους ικανοποιεί.

Τέλος, ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. Βαΐτσης Αποστολάτος είπε πως οι Έλληνες πολιτικοί έχουν αποδείξει ότι από χιούμορ τουλάχιστον πάνε πάρα πολύ καλά.

Στα εγκαίνια έδωσαν το παρών μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων Κώστας Βλάχος, ο οποίος απηύθυνε και χαιρετισμό, ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος, εκπροσωπώντας τον πρωθυπουργό, ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Ζαγορίτης, ο αντιπρόεδρος της Βουλής Τάσος Νεράντζης, ο γενικός γραμματέας της Βουλής Νίκος Στεφάνου, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Απόστολος Σταύρου και Νίκος Καντερές καθώς και οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Μαρία Δαμανάκη εκπροσωπώντας τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Συλβάνα Ράπτη και Κώστας Γείτονας.

Στην έκθεση, συμμετέχουν 91 γελοιογράφοι, 34 από την Ελλάδα και 57 από τις άλλες 26 ευρωπαϊκές χώρες, από τους οποίους ο καθένας έχει συνεισφέρει έως και τρεις πρόσφατες γελοιογραφίες του.

Τέλος, η έκθεση που πραγματοποιείται στους χώρους του Ζαππείου Μεγάρου θα είναι ανοικτή για το κοινό από αύριο έως τις 26 Οκτωβρίου 2008.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

 


 

Στερνή μου... νιότη!

Λάτρης παλιά της γελοιογραφίας ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής δεν άφηνε έκθεση για έκθεση που να μην καταφθάνει. Και στα εγκαίνια και κατά μόνας, προκειμένου να το φχαριστηθεί. Και πράγματι, γελούσε με την καρδιά του μπροστά στα έργα, τα μελετούσε ένα ένα και συχνά έκανε σχόλια (ακόμα και αυτοσαρκαστικά) που υπερέβαιναν ακόμα και τις πιο αιχμηρές γελοιογραφίες.

Αυτά όσον ήταν αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς και για το πρώτο διάστημα της πρώτης πρωθυπουργίας του. Μετά έγινε, φαίνεται, η «καλογερική βαρειά» και η κριτική της γελοιογραφίας δυσάρεστη. Λογικόν. Διότι η γελοιογραφία συνέχισε να κάνει όλον αυτόν τον καιρό τη δουλειά της, ενώ ο κ. Καραμανλής ελάχιστα απ' όσα υποσχέθηκε και πολύ περισσότερα αντίθετα.

Ετσι ο κ. πρωθυπουργός δεν φάνηκε προχθές στα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης ευρωπαϊκής γελοιογραφίας στο Ζάππειο. Ισως «ανειλημμένες υποχρεώσεις», ίσως «φόρτος εργασίας». Ισως και δυσανεξία πλέον στις παλιές αγάπες...


«ναυτίλος»


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/10/2008

FREE SUNDAY 19/10/2008


SOLOUP:Δημιουργικές ασάφειες

Δευτερα 26 Ιουνου,ώρα 19.30
πολυχώρος Books Plus/Art & Coffee

Περισσότερα

SWEET EUROPE

Ανακοίνωση της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων σχετικα με copy-paste αντιδράσεις γιά την έκθεση στο Σύνταγμα!

Περισσότερα

Από το Aιγαίο, στο Βαγιαδολίδ!

Ρεπορτάζ από την έκθεση.

Περισσότερα

Μετά τα μεσάνυχτα και άλλες ιστορίες

Μετά τα μεσάνυχτα και άλλες ιστορίες

Μετά τα μεσάνυχτα και άλλες ιστορίες


Περισσότερα